Wednesday 14 May 2014

Kursus Lanjutan Pemajuan Hartanah Perumahan (dengan mata CPD / CCD)



Salam sejahtera dan salam 1 Malaysia,

Atas kejayaan beberapa siri 'Kursus Asas Pemajuan Hartanah Perumahan' yang telah diadakan sepanjang tahun 2012 dan 2013, Universiti Sains Malaysia (USM) melalui Pusat Pengajian Perumahan, Bangunan dan Perancangan telah menjalin kerjasama strategik dengan Maka Corporation Sdn Bhd untuk menganjurkan sekali lagi ‘Kursus Lanjutan Pemajuan Hartanah Perumahan’ yang dirangka khas bagi memberikan pendedahan kepada para penggiat industri dengan pemerincian terhadap perkembangan semasa industri hartanahpengurusan kewangan dan pembinaan serta inovasi dalam industri hartanah. Kursus tersebut akan diadakan pada 18 - 19 Jun 2014 di AnCasa Hotel & Spa, Kuala Lumpur.

Bagi memberi nilai tambah kepada kursus yang dianjurkan ini, inisiatif untuk mendapatkan mata CPD / CCD daripada badan-badan profesional seperti Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia (CIDB), Lembaga Arkitek Malaysia (BAM), Pertubuhan Perancang Malaysia (MIP), Lembaga Jurutera Malaysia (BEM), Lembaga Penilai, Pentaksir dan Ejen Hartanah Malaysia (LPPEH), Lembaga Jurukur Tanah Malaysia (LJT), Lembaga Juruukur Bahan Malaysia (BQSM) dan Badan Peguam Malaysia telah diusahakan dengan jayanya. Perincian mata CPD / CCD yang diperoleh untuk kursus yang bermanfaat ini adalah sepertimana berikut:

CIDB (20 mata), BAR Council (10 mata), LPPEH (10 mata), BEM (8 mata), BQSM (6 mata), BAM (3 mata), MIP (3 mata) dan LJT (2 mata).

Antara barisan penceramah yang terlibat termasuklah Prof. Datuk Dr. Nik Mohd Zain Nik Yusof (Mantan Setiausaha Majlis Tanah Negara), Encik Jamaluddin Bahari (Sifu FB ads), Encik Muhsin Abdul Ghani (pemenang Anugerah Prestij Idea Dekorasi Impiana), Encik Arifin Hassan (perunding terkenal) dan Puan Raizam Mustapha (pakar GST).

Bersama-sama email ini, disertakan brosur kursus untuk rujukan dan tindakan lanjut pihak tuan / puan. Mohon kerjasama tuan / puan untuk memajukan dan menyebarkan informasi berkaitan kursus ini kepada kenalan dan rakan sekerja yang berpotensi. Untuk sebarang pertanyaan yang berkaitan, tuan / puan bolehlah menghubungi saya di talian 013-9992404 (Syed Putra) bagi mendapatkan keterangan lanjut. Sesungguhnya, pihak kami percaya dengan sokongan yang tuan / puan berikan akan merancakkan lagi pertumbuhan industri hartanah perumahan di Malaysia pada masa akan datang.

Sekian, terima kasih.

Syed Putra Bin Syed Abu Bakar
Pusat Pengajian Perumahan, Bangunan & Perancangan
Universiti Sains Malaysia

No comments:

Post a Comment